Няма нарушения при ценообразуването на ноемврийските сметки за парно в столицата, съобщиха от "Топлофикация София".
От дружеството се позоваха на резултати от проверка на Комисията за енергийно и водно регулиране.
А от регулатора посочиха, че съгласно предоставените им данни и документи, "Топлофикация" е изпълнила законовите изисквания при формирането на ноемврийските отчети.
Може ли столичани да останат без парно
Докладът за проверката обаче не е официално разгледан на заседание на комисията, което се очаква да стане до 15 януари.
В рамките на проверката от дружеството беше изискана информация по 11 точки, обхващащи всички данни за потреблението на топлинната енергия от клиентите през месец ноември.
В няколко последователни точки е посочено, че издадените фактури от „Топлофикация София“ отговарят по обем и съдържание на Общите условия и са изготвени при коректно прилагане на определените от КЕВР цени за съответния период.
С изготвянето на ноемврийските сметки и анализиране на изходните данни стана видна завишената консумация на потребителите на топлинна енергия за посочения период.
Защо сметките за парно са високи
Своевременно беше стартирана разяснителна кампания на данните за потребление, консумация и формиране на фактурите на потребителите.
В рамките на кампанията беше предоставена и сравнителна информация за настоящия и предходните отоплителни сезони.
Подробна разяснителна информация за размера на произведената и подадена топлинна енергия ще бъде предоставяна ежемесечно на клиентите през отоплителния период на 2020 - 2021 г. Данните ще дадат възможност на клиентите да сравнят потреблението си в настоящия и предходния отоплителен сезон и да планират разходите си спрямо изменението на потреблението на топлинна енергия.
Всеки потребител може да намери подробна информация за общата подадена топлоенергия до абонатната станция, отчетената средномесечна температура и денградусите и на 2-ра страница в съобщението към месечната фактура. В данните и поясненията за изготвянето на фактурата са посочени и съответните показатели за предходния отоплителен сезон.
За допълнителна информация и въпроси, клиентите могат да се свържат с кол центъра на компанията на телефон 0700 11 111, да изпратят запитване във Фейсбук страницата www.facebook.com/www.toplo.bg или на имейл: inf_r@toplo.bg и info_r@toplo.bg.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
2