След мерките за намаляване на разходите, въведени след финансовата криза от 2008 г., се наблюдава серия от закривания на клонове. Тенденцията се ускорява благодарение на цифровите канали като мобилното банкиране. Най-новите облачни технологии, изкуственият интелект (AI) и приложните програмни интерфейси (API) се разглеждат като двигатели на трансформацията, според две трети от висшите банкови ръководители, взели участие в проучването.
Само за последната година редица от най-големите европейски банки обявиха, че затварят голяма част от физическата си мрежа. HSBC закри 82 клона, изтъквайки пандемията като фактор, помогнал за „изкристализирането мисленето ѝ“ по отношение на намаляването на зависимостта от обслужването на клиенти на гише.
Подобно на много бизнеси, трябва да се променим за бъдещето, в което клоновете ще се използват по различен начин и ще се посещават по-рядко“, отбеляза банката през януари.
istock
Какви са вариантите да държим парите си в банка освен депозит
Междувременно втората по големина банка в Германия, Commerzebank, затваря над 340 клона и съкращава една трета от своя персонал - около 10 000 души. Шведският Handelsbanken пък разкри, че ще намали клоновата си мрежа почти наполовина, докато сливането на френската Societe Generale с обединението на нейния бизнес на дребно и дъщерното дружество Credit du Nord ще доведе до закриването на 600 от 2100 клона.
istock
Всъщност в момента те инвестират сериозно в технологии за подобряване на обслужването на клиентите чрез цифрови канали и финтех продукти. Проучването показва, че 38% от банките правят иновации, като инвестират във финтех стартъпи или директно придобиват такива.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
2